4/03/2013

Change in Egypt #egypt #Morsi #Ikhwan #cartoon

Mubarak and Marsa same dirty face

And here are the bad Iranians who are spreading Shiism in #Egypt #iran !!!

And here is an Iranian woman from the first Iranian tourist group in Egypt spreading Shiism in Luxor by Al Masry Al Youm camera !! 






4/02/2013

ما بين الفخذين.. sexual_Harassment# #Sexual_violence


كلام بنت مقهورة  من المعرصين الباردين الى اسمهم رجالة وهما اقل كتير من معنى الكلامة 

الآتي هو في الحقيقة كلام قبيح و عيب وخادش للحياء.. قد   يكون محظور لبعض منكم.. ولذلك.. إذا قررت أن تقرأ ..إقرأ على مسؤليتك..
العاشرة صباحاً.. يوم الجمعة..
كم هي جميلة شوارع القاهرة في الشتاء.. في الصباح.. الناس نياماً.. معظم المحلات مغلقة.. العصافير تتحرك بحرية أكبر.. فليس هناك من ينافسها في المساحات..
فستاني زهري اللون طويل وفضفاض.. وملفوف على خصري حزامه الأبيض الرقيق.. وحذائي بسيط متواضع لا يحب أن يعلو عن الأرض بأكثر من عدة سنتيمترات.. وإيشاربي أبيض بياض اللبن..
انحنيت لأزيح قشرة الموز التي تركها أحدهم على الأرض خوفاً من أن تؤذي أحدا.. ضربني أحدهم على مؤخرتي.. لم أفهم.. شعرت بالإهانة والإحراج.. فوراً استقمت وتفحصت الأشخاص حولي في ذعر.. رأيته على عجلته يضحك ويشاور بيده وقال بصوت عال  "لا تمام..تمام .. جامدة بصراحة"..  ورحل..
رأيت عدة أشخاص ينظرون إلى ما حدث ببرود.. بسلبية.. نظرت إلى كل منهم في عينيه.. هناك من كان يكتم ضحكته وهناك من استدار بنظره عني..
عدت فوراً إلى المنزل أشعر بالإشمئزاز من نفسي..أكتم دمعاتي.. أشعر بالضعف.. اشعر أنني مهانة.. مُستخدمة.. نظرت إلى ملابسي في المرآه.. لم يكن هناك شيئاً مستفز.. لم يكن هناك شيئاً مثير..
انتظرت أبي ليستيقظ لأروي له ما حدث.. وقد كان..
رد علي: "أيه منزلك لوحدك الجمعة الصبح؟ والشوارع بتبقى فاضية؟ ما هو لو كان معاكي راجل لما جرؤ على ده..كام مرة أقول مافيش نزول لوحدك! استحملي بقى وما تشتكيش.. خليهم يقفشوا فيكي.. شكلك بقيتي بتتبسطي بده!"
آلمني رد والدي أكثر من الحدث نفسه.. شعرت بأنه أجرم في حقي أكثر من هذا الشاب الذي ضربني.. شعرت وكأن كلاهما  وجهين لعملة واحدة.. الذكورية.. هل أحتاج رجل كلما وطأت قدمي الشارع فعلاً؟ حسناً..!
يوم الأحد.. خرجت من محطة المترو وترجلت المسافة الباقية لمقر العمل..  وقف هناك رجل عربة "الفول" يبسبس لي وكأنني قطته المنزلية..  آثرت ألا أنظر إليه علّه يتوقف.. لم يتوقف.. وبدأ في الغناء "ياما نفسي أركب الحنطور واتحنطر.. اتحنطر آه"
بدأت الدماء تجري في عروقي..  تغلي.. هذا الحيوان يقصدني.. يقصد إهانتي.. نظرت إليه نظرات غاضبة.. مليئة بالشرارة.. ولكني لم أجد في وجهه حياء.. فقط هذه الإبتسامة المتسعة الحمقاء.. وكأنه كان سعيد برؤيتي مغتاظة.. تذكرت كلمات أبي.. أنه ليس يوم الجمعة.. والشارع ليس خال بل مكتظ جداً.. أنا لست وحدي بل محاطة بالعشرات من أصحاب الشنبات.. وملابسي جيدة وواسعة ولكن لم يمنعه ذلك من مضايقتي..
استرسل رجل الفول وقال: ياما نفسي امسكهم! آه يانا.. يا رب اوعدنا.."
لم أتمالك أعصابي.. توجهت إليه فوراً وقلت له " انت بتكلم مين أنا عايزة أفهم"؟
اتسعت عيناه من الذهول وقال: "هو انا جيت جنبك.. ايه تلقيح الجتت ده على الصبح!"
قلت: "انت هتستهبل أومال مين اللي منزلش عينه من علي وعمال يغني ويقول كلام قذر"
قال: وانتي بتاخديه على نفسك ليه! شكلك عايزة كده بقى.. بقولك ايه.. اصطبحي وقولي يا صبح!
كان الرجال حوله جميعهم في صفه.. و اثنين أو ثلاثة ربما قاموا بدور "المطيباتية"! خلاص يا آنسة.. ماتبهدليش نفسك..
رحلت عنه وأنا أشعر بالحماقة أنني أهنت نفسي مرة ثاني.. كنت أشعر بالغضب منهم جميعاً.. رجل العجلة.. أبي.. رجل الفول.. وكل الرجال الذين شهدوا هذه المواقف ولم يتحرك لهم ساكن!
مر يوم العمل على بصعوبة وأنا أفكر ماذا سأفعل.. كيف أثأر لنفسي.. وقررت..
في الصباح الباكر.. حضرت نفسي.. ارتديت بنطلوناً وغطيت نفسي جيداً استعداداً لما قد يحدث.. أخذت معداتي وانطلقت..
في نفس الطريق.. نفس الميعاد.. كان نفس الرجل.. يبسبس مرة أخرى.. فنظرت إليه وابتسمت .. فصفق بكلتا يديه قال :ايوه بقى هو ده الكلام "
فرفعت حاجبي.. واتخذت ركنا قريباً منه وجلست وأنا مسمرة نظري عليه..
استغرب هو.. أمطرني بوابل من التعليقات القذرة والسخيفة.. وأنا لا أتحرك.. أضحك وأراقبه بتفحص.. أخرجت تليفوني المحمول.. وبدأت تصويره بالفيديو..  وركزت نظري على جزئه السفلي المستتر تحت بنطلونه.... كان الجميع ينظر إلى باستغراب أيضاً.. معظمهم لاحظ على ماذا أنظر..عايزة ولا ايه"
بدأ يتوافد علي الرجال.. من يهمس في أذني ويقول لي .. شكلك بنت ناس عيب اللي بتعمليه ده.. يا انسه انتي هتنزلي لمستوى راجل بتاع فول بردو.. يا عيني عالاخلاق ده مافيش حياء خالص يا جدع! فين بنات زمان!
تعددت التعليقات.. لم يسألني أحدهم ماذا أفعل أو لماذا أفعل ذلك.. كل كان يرمي تعليقه ويرحل.. لم يقل له أحد لا يصح أن تفعل ذلك.. دائماً انا الفتاة هي المخطئة..
بالرغم من تعليقاتهم  كنت مصّرة على قراري.. لم أتراجع..
أكملت تصوير .. والرجل يسبني.. ثم شعرت به بدأ يشعر بالإحراج.. ربما الغيظ.. ابتسامتي لم تفارق وجهي.. وهو بدأ يغضب.. بدأ يحرك جسده عكس مكان جلوسي فاستدرت وذهبت لأصوره أيضاً..  ثم لمحت نظرات التحدي على وجهه وكأنه يقول.. ستدفعين الثمن أو من الآخر "أنا هاعرفك آخرك فين".. حاول إحراجي.. فلمس جزيه السفلي وهو يغمز لي محاولاً أن  إستفزازي. كان يتحداني...
برغم الإشمئزاز والقرف لم أتحرك.. كنت أصور ذلك أيضاً..
لكن أرسلت الفيديو فوراً على بريدي الإلكتروني ووضعت الهاتف في حقيبتي..
وعدت إلى مكان جلوسي.. نفس الإبتسامة المستفزة.. مركزة نظري على جزئه السفلي..
قال وقد ترك ما في يده بكل الغضب: "بتعملي ايه با بنت ال*****.. أنت صورتي مين.. امشي من هنا يا روح امك بدل ما امد ايدي عليكي..
قلت له: اعتذر عما قلت أمس.. أنت فعلت بي ما فعلته بك الآن.. حسيت بإيه وأنت متراقب؟ حسيت بإيه وانت مختصر في عضوك الجنسي؟ حسيت إنك محترم؟ كل يوم تسّمعني كلام وتضحك؟ مابتضحكش دلوقتي ليه؟
قال: انا ماجيتش ناحيتها يا جدعان..
قلت: وأنا بردو ماجيتش ناحيتك..
قال: بت انتي بقولك ايه.. توجه إلى وقد هم على ضربي.. بدأ الناس في التوافد علينا.. من يقول بس يا عم في ايه.. هتمد ايدك على بنت..
قلت بشجاعة: تعالى اضربني لو تقدر أنا هاحطك في السجن يا ****..
هم فعلاً على بالضرب.. ضربني على وجهي بمنتهى القوة.. فبدأ الناس في تكبيله.. وجاءت بعض النساء مهرولة عندما سمعوا صراخي..
قلت لهم: الراجل ده ضربني وأنا عايزة أخدوا على القسم.. كنت أعلم جيداً أنني أحتاج تعاطف الناس لآخذ حقي.. وأعلم أن الضرب جريمة يفهمها المجتمع.. أما التحرش لا!
وفعلاً توجهنا إلى القسم.. أتى معي 3 شباب مكبلين الرجل..
هناك أدليت بشهادتي.. وحررت محضر بالضرب.. وقلت فيه أنني عندما صورته وهو يفعل هذه الإشارات القذرة حاول التهجم علي ليأخذ التليفون.. هذ الرجل يتحرش بي كل يوم.. واليوم قررت تصويره..  أخذوا الرجل على الحبس وقد استكان وهدأت ملامحه الآن.. وقد بدت عليه ملامح الفقير المحروم الغلبان على باب الله الذي يبكي ويستغيث من ظلمي له!
و لكن من يسلب حقي في الحرية يستحق أن يُسلب حقه في الحرية أيضاً..
اليوم اشعر أنني حرة..
أشعر أنني قوية..
ضربة اليوم كانت لي عزة.. أما ضربة الأمس كانت لي درساً..
درساً علمني لمن أوجه أصابع الإتهام.. وعلمني أن الحقوق تنتزع ولا تطلب.. فمن يجعل ما بين فخذيه سيده.. سيؤول به الحال عبداً!



** 80% من أحداث القصة حقيقية
_ آلمني أن يُسب أبي من كثير منكم, ولذلك أردت أن أوضح أن شخصية الأب في القصة وهمية.. في الحقيقة أبي رجل مهذب يحظى باحترام الجميع وهو من ساندني لأزج بمن تحرش بي في السجن. فقط كنت أوضح ما تمر به نساءنا وهو ما أكدته رسائلكم لي من خلال شخصية الأب.. فهذه هي الردود التي تسمعها الفتاة حينما تبوح بألمها.
ميرال

Jon Stewart defends Bassem Youssef (Egypt's Jon Stewart); Destroys Pres. Morsi

أنا لا أفهم هذا الرجل .. أنت رئيس مصر.. أعظم أرض وأعظم شعب في التاريخ المدون، شعبك -سيدي الرئيس- اخترع الحضارة، حتى أن اليونانيين القدماء حين ذهبوا إلى مصر ذهلوا وقالوا: ماذا عندكم هنا؟ علم الهندسة والأساطير؟ عندما تفرغون منهما يمكننا استخدامهما، سيدي الرئيس لقد اخترع المصريون اللغة المكتوبة والورق ومعجون الأسنان، حتى إنهم دفنوا مع قططهم الأليفة، كذلك أصبح الكثيرون يقلدون الطريقة المصرية في الرقص، المصريون هم من بنوا الأهرامات.. ربما يجب عليك أن تأتي بأحد هؤلاء كي يجعل جلدك أكثر سمكاً (جلد إخوانجي تخين).. كل مافعله باسم يوسف هو السخرية من قبعتك وعدم قدرتك على الأداء الديمقراطي، ما الذي يقلقك؟ أنت رئيس مصر، ولديك جيش وأسلحة ودبابات وطائرات، ونحن نعلم ذلك لأن مازال لدينا الفواتير، انصت لي جيدا، محاولة إسكات كوميديان لن تؤهلك كي تصبح رئيس مصر، دعني أقول لك شيئا: مالذي يقلقك سيدي الرئيس؟ خوفك من قوة النقد الساخر على هيبتك؟ انظر إلى.. هذا ما أفعله في الـ 15 عام الماضيين، أنا أعرف باسم شخصيا، وهو صديقي وأخي، وإن كان هناك شيئان يحبهما باسم جدا فهما مصر والإسلام

4/01/2013

#Burma : Satellite Images Detail Destruction in Meiktila

Burma: Satellite Images Detail Destruction in Meiktila
 
 
 The Burmese government should thoroughly investigate and hold accountable those who incited and committed deadly violence in Meiktila in central Burma from March 20 to 22, 2013. Decisive government action to combat impunity, end discrimination, and promote tolerance among religious groups is needed to end the tide of attacks against Muslim communities.

An estimated 40 people were killed and 61 wounded in the clashes between Muslims and majority Buddhists in Meiktila in the Mandalay Region. Satellite images analysed by Human Rights Watch show the scale of the destruction: an estimated 828 buildings, the vast majority residences, were totally destroyed and at least 35 other buildings were partially destroyed. Areas with near total destruction were concentrated within three locations in Meiktila measuring more than 24 hectares in total area west and northeast of the city’s main market. The destruction appears similar to satellite imagery of towns affected by sectarian violence in Arakan State in 2012, in which arson attacks left large, clearly defined residential areas in ashes.

“The government should investigate responsibility for the violence in Meiktila and the failure of the police to stop wanton killings and the burning of entire neighborhoods,” said Brad Adams, Asia director. “Burma’s government should have learned the lessons of recent sectarian clashes in Arakan State and moved quickly to bolster the capacity of the police to contain violence and protect lives and property.”


Meiktila (Main Damage Area 1)
442 likely residential buildings destroyed or severely damaged.
Move the slider to compare images from before and after the violence.
handle
Before: Meiktila (Main Damage Area 1)
After: Meiktila (Main Damage Area 1)


Meiktila (Main Damage Area 2)
345 likely residential and commercial buildings destroyed and severely damaged
Move the slider to compare images from before and after the violence.
handle
Before: Meiktila (Main Damage Area 2)
After: Meiktila (Main Damage Area 2)

According to a needs assessment released by the United Nations Office for the Coordination of HumanitarianAffairs (OCHA), over 12,000 people were displaced by the violence in Meiktila and are in shelters around the town.
Since the Meiktila violence, attacks against Muslims have occurred elsewhere in central Burma, including Okpho, Gyobingauk, and Minhla townships of Pegu region. Soldiers reportedly fired warning shots in the air to disperse protesters in Pegu, and an estimated nine townships in Burma are under emergency provisions or curfew, limiting public assembly.
The spread of anti-Islamic sentiment and religious intolerance is a serious challenge to the rights of Muslims in Burma. Some well-known members of the Buddhist monkhood, or Sangha, have given sermons and distributed anti-Muslim tracts and directives that call on Buddhist residents to boycott Muslim businesses and shun contact with Muslim communities.
Burma’s 2008 Constitution contains provisions that ensure religious freedom and states that the government should “assist and protect the religions it recognizes to its utmost.” President Thein Sein’s office on March 28 called for “earnest effort[s] to control and address all forms of violence including instigations that lead to racial and religious tensions in the interest of the people in accord with the Constitution and existing laws.”
Such efforts need to be accompanied by strong measures, including holding those who planned, organized, and carried out the recent violence accountable, irrespective of the person’s position or the community from which they originate. The government should also make it clear that it will not tolerate incitement to violence, especially by clergy or others in positions of authority.
The government should also take urgent steps to ensure that the police respond impartially to violence. During the violence in Arakan State in June and October, police frequently sided with the majority Buddhist community against the minority Rohingya Muslim population. Frequently the police did nothing to stop the violence against Muslims and in many cases joined with Buddhist mobs to attack predominantly Muslim villages.
“Burma’s government and political, religious, and community leaders should demand an end to the hate speech that has fuelled violence and discrimination against communities in Burma’s fragile multicultural society,” Adams said. “Decisive government action according to the rule of law is critically important to deter extremists and anyone else using violence to further economic, religious, and political agendas.”
 

3/28/2013

ساعة حساب حلقة خاصة عن مشكلات #سيناء

who want cut the internet in #egypt

who want cut the internet in #egypt

 

Internet

Today is another slow day for internet in Egypt. Telecom Egypt announced that once again the Alexandria internet sea cable "SEA-ME-WE-Wa" in the Mediternean was damaged and it will be fixed with no hours. This is the second time it happens in less than one week. The first time was last Friday if you remember.
Now we got Col. Ahmed Ali announcing on his official FB page that the Egyptian Navy forces arrested 3 divers while they were cutting the internet sea cable near El Shataby beach !!!
Col. Ali did not say who those divers suspected "The correct term" of damaging the cable were and why they were doing this.
It is worth to mention that this announcement comes after some telecommunication officials announced that they believed there was something criminal behind the damage in the internet cable. I think they got a hint
Of course you see this post after long time in browsing and attempting to collect links and so on..
Hopefully we will know soon who those three are and know their true story.

Update :

East Alexandria prosecution with those standing behind the damage of internet cables in Alexandria and it turned out to be 3 fishermen who dive to search for old ships Junk

3/26/2013

#yemen Smaller absolute In The world


Smaller absolute in the world facing her father to recover her money and save her sister


seems to be still a long way to go before the Yemeni girl, Nujood Ahdal , before they turn her dreams and reality to it.

After having gained fame after extracted the right of divorce from a husband associated with him against her will in the eight-year-old, Nujood finds itself again facing difficult circumstances with her ​​father, who put his hand on the money, and began planning to marry her baby sister.
Between her dream of becoming a lawyer defending the oppressed, press or pursue their rights, became Highlands - which has gained the title of the world's smallest absolute after they received the dislocation at the age of nine - in the heart of the new suffering, restore her father entered it.
The girl, who won the "Woman of the Year" in 2008 to become a symbol of all Yemeni in addressing early marriage, spoke to Mendoah site in Sanaa, she suffers today from beating her father to her and her sisters and her mother, after laying his hand on the full monthly amount which was received from the proceeds of selling novel written about Amabadtha caused by forcing them to marry.
Highlands lost money in the hands of her father
Nujood says, French publishing house that issued the novel translated into 19 languages ​​for their suffering, had been allocated a $ thousand dollars per month, in addition to providing a two-story house, securing education expenses.
But her father put his hand on the funds allocated to it, making it a material of living is very difficult.
She explains Nujood story, saying: "The father rented an apartment and shop on the first floor of the house, and combines it rents and puts it on his wives, and when I took Rent months to pay electricity and water bills so as not to separate us, shouted Ali and almost hit me .. was give me five thousand riyals ( about $ 25) then declined, and now my mother and my brothers live in difficult circumstances, because he spent on his wives, but I Voaich in my brother's house. "
She added: "I left home in search of safety from the screams and beatings that usually renewed when visiting my parents for the house, because he wants to output my mother and brothers of the house and soothe his wives."
She noted that the proceeds of the book up to her father's account, and spend it as he pleases, and said: "I have divorced one of his wives and marry another last year, and is now spent on his second and third wife .. But we have God."
Highlands: I no longer suffer only to my mother and my sister
And stresses the Highlands, which at the age of now 14 years, they are no longer hurting itself but "feared for her mother," and the fate of her sister small, Haifa, which at the age of now 13 years old, and wants her father to marry the brother of his wife last, which rejects Highlands .
Nujood says: "I support my sister not to marry, because I realized the existence of a legal age for marriage, and I do not like that tormented my sister like me."
And reveal Highlands, which preoccupied her story of millions around the world, all over the threat, saying: "miss my father when his wives for weeks and when it comes to home starts beating and problems, on one occasion Okhava Boukngerh .. my sister Haifa was forced to flee and resort to a uncles for two months, but returned home beyond because of increasing problems with my father and beat him for my mother. "
And conditions left to the school says Nujood, depriving her father of allocations for education, along with tense security situation during the recent demonstrations, and particularly measles region near the house, prevented the continuation of the study.
Also reported that it had received threats from a particular phone number, and had been prosecuted on one occasion when she returned from school, "which scared me in the absence of support me to achieve my ambition to return to school," according to the Highlands.
But Nujood still sticking to achieve the dream of educational attainment, she says: "I wish to travel out of Yemen, and go make me strong testimony to my father and in front of everyone."
Nujood lacks efforts lawyer
In the absence of a lawyer Shaza Nasser, which helped the art of legal battle and shared her award "Woman of the Year" "study abroad", did not find the boys Yemeni choice but to human rights activist Abdel-Alim Hamidi, who helped her to get ownership documents her home, as well as to extract passport.
Says Hamidi, who attended the meeting between CNN Arabic and Highlands, the latter facing many social problems, especially in light of the case of "ignorance and intolerance", which controls the case and their relationship with her family.
Nujood's father: boy and owned the right of the father
For his part, denied the father Nujood accusations by the daughter over placing his hand on the money and use it to link to the wives are new, and the attempt to coerce her younger sister for marriage.
Ali al-Ahdal for CNN Arabic: "I married my own money, I also borrowed from the people, and did not stretch out my hand to my daughter's money."
Ahdal reported that actually receive $ 900 out of thousand dollars Publishing House had pledged a month, and denied that he had acquired the full amount.
He said that amount is subject to the sharing, you get Nujood $ 500 of it, and the return of apartment and rental shop on the ground floor of the house back to them and to her mother.
Ahdal already acknowledged his desire to marry off his daughter Haifa, Nujood's younger sister, stressing that it already received her dowry, the amount of 500 thousand riyals (more than $ 2,300) from a man who Bouktabtha, "and was the disbursement of the whole family," he said.
He said: "I have the consent of the girl Haifa, her mother and her big brother Mohammad, a condition of this pony," he said, adding that if the family refused Haifa marriage, they should re-dowry that Qdoh.
Ahdal said he still pays 25 thousand riyals (116 dollars) rent the great house of his son Mohammed.
He argued: "The boy and have a king to his father .. or are they want Mkasemta in my children?"
By Nujood is still a long
And it seems, is still a long way to go Nujood to overcome the difficulties and achieve her dream, as it became clear that the access to freedom of divorce of man Ivegaha was various types of physical and psychological torment, what is the beginning of a journey of a thousand miles.

3/25/2013

جمعه الكرامه امام المقطم #الاخوان #مرسى #مصر #Ikhwankazeboon


تبدأ الحكاية بعد أن إتهمت بعض القوى الثورية وبعض النشطاء السياسيين جماعة الإخوان المسلمين وشبابها بالتعدى عليهم أمام مكتب الإرشاد وتباينت القصص والروايات حول لماذا تم افعتداء فالبعض يقول أن الإخوان أرداوا الإنتقام من خسارة إنتخابات نقابة الصحافة مع أن الإخوان لم يكن لهم مرشح مباشر فى هذه الإنتخابات ولم يعلن الإخوان المسلمين عن وجود مرشحين لهم فى هذه الإنتخابات وبالرغم من ذلك قالوا أن الإخوان المسلمين خسروا انتخابات نقابة الصحفيين كذلك قال البعض أن الصحفيين تواجدوا هناك لتغطية تواجد خالد مشعل فى مكتب الإرشاد ولقاؤه بالمرشد بالرغم انه لم يتم الإعلان عن ذلك ولم تصدر أى جهة تابعة للإخوان عن وجود خالد مشعل أو عن وجود لقاء بينه وبين المرشد داخل المقر بينما رد الإخوان على هذه الإتهامات من ناحيتهم عندما اكدوا أن النشطاء السياسيين تواجدوا امام المقر وقاموا بالسب للإخوان والمرشد كما قاموا بكتابة عبارات مسيئة ومهينة للإخوان والمرشد وحاولوا رسم بعض الرسومات او الجرافيتى كما يُطلق عليها فما كان من شباب الإخوان إلا انهم خرجوا لهم وإعتدوا عليهم وبين تلك الروايات وتلك وبين ضياع الحقيقة بين كلام هؤلاء وأولئك يبقى سؤال إستخدمه معارضى الإخوان فيما سبق ردا على أحداث قصر الإتحادية رددها كل المعارضين وكل القنوات الفضائية والصحف المعروفة بمهاجمة الإخوان وكان السؤال هو ..لماذ ذهب الإخوان أمام قصر الإتحادية ؟؟؟ ..فهل يمكن توجيه هذا السؤال الآن للنشطاء السياسيين وهل يمكن القول لماذا ذهب المعارضين والنشطاء أمام مقر الإخوان بالمقطم ؟؟ ولكن سوف نجد من يقول انهم تواجدوا فى مكان عام فى الشارع ولا يمكن أحد منعهم ولكن الرد سوف يكون بنفس الطريقة الإخوان هم أيضا عندما ذهبوا لقصر الإتحادية توجدوا أمام مكان عام من حقهم التواجد فيه سوف يقول البعض الآخر الإخوان ذهبوا أمام قصر الإتحادية وهم يعرفون أن المعارضة متواجدة هناك فسوف يكون الرد أيضا وهل عندما ذهب النشطاء أمام مقر الإخوان كانوا يتوقعون أن الإخوان لن يتواجدوا فى مقرهم ومن من الممكن التواجد داخل مقر الإخوان أو أمامه هل يمكن أن يتواجد المعارضين ؟؟
وبعد الأحداث السابق ذكرها دعت بعض القوى الثورية والعديد من النشطاء السياسيين للتظاهر امام مكتب الإرشاد بالمقطم ردا على ماحدث لهم من شباب الإخوان وبالفعل حدث ذلك أمام المكتب أمس ولكن شهد التواجد الذى دائما مايصفه الإعلام بالسلمى بالرغم ما يخلفه من حرائق وحالات تخريب وإصابات نفس ما يشهده دائما تواجد المعارضة فى أى مكان إعتداءات ومولوتوف وحرائق وإصابات بالجملة وأحداث أمس طرحت العديد من الأسئلة كانت تحتاج إلى إجابات ورددها العديد من الإعلاميين وهى
(1) هل بعد إحتراق مقرات الإخوان والإعتداء على مقر الإرشاد بالمقطم وسحل وحرق بعض أفرادهم أمس هل بعد كل ذلك مازال البعض يعتقد انهم يمتلكون ميلشيات مسلحة؟؟
(2) هل من كانوا يرددون ان الإخوان هم من قاموا بموقعة الجمل وهم من قاموا بأحداث بورسعيد وهم من يغتصبون ويتحرشون وكل ماسبق من أفعال إجرامية مازالوا يعتقدون ذلك ؟ وهل لو كان الإخوان يستأجرون بلطجية ليفعلوا ذلك لماذا لم يستأجروا نفس البلطجية للدفاع عنهم امس ؟؟
ونحن هنا نقدم لكم مجموعة من الفيديوهات التى توثق وتوضح كل ماتم من احداث أمس امام مكتب الإرشاد بالمقطم  

234 مصاباً في جمعة رد الكرامة والنيابة تحقق في دعوات التظاهر أمام مقر "الإخوان"

 

 حبس 6 شباب فى جمعة «رد الكرامة» أمام مكتب الإرشاد بالمقطم.. والمتهمون يتهمون الشرطة بسحلهم http://ow.ly/2vHYRw

القوى السياسية تجدد دعوتها للمشاركة في جمعة «رد الكرامة» أمام «الإرشاد»

«الوطن» تنشر شهادات معتقلى «سلخانة المقطم الإخوانية»

فيديو لاشتباكات جمعة رد الكرامة
تابع تغطية خاصة بالفيديو.. لاشتباكات المتظاهرين والإخوان أمام مقر الإرشاد بالمقطم



بالصور.. خالد علي يحمي مصابي الإخوان خلال اشتباكات المقطم 

11 فيديو لاشتباكات جمعة رد الكرامة
تابع تغطية خاصة بالفيديو.. لاشتباكات المتظاهرين والإخوان أمام مقر الإرشاد بالمقطم
http://files.elwatannews.com/video_49 
بالصور.. النيران تشتعل في أحد شباب «الإخوان» خلال اشتباكات «مكتب الإرشاد» http://ow.ly/jkqQo 


3/18/2013

Homeland security bans “Jews of #Egypt ”

Homeland security bans “Jews of #Egypt ”

Do You remember that documentary “Jews of Egypt” ??
This ambitious interesting documentary was going to be the second Egyptian documentary to be screened commercially in Egyptian selected cinemas. Its official release was supposed to be tonight but just as we are waiting for its release we found out that it was banned.



  Yes it was banned from screening in Egypt officially despite it was approved by the Censorship bureau following the ministry of Culture. The film was banned by the Homeland Security previously known as State security.
The documentary film maker Amir Ramsis spoke about the matter on his Facebook page.
Ramsis' FB Page
The film’s producer Haitham Khamis also showed the approvals of the Censorship bureau on his Facebook page as well.
Here is the documentary’s English trailer. 


“Jews of Egypt” trailer
I think Ramsis should air the documentary on TV channels for free , let the whole world watches it.
By the way ironically at the same time we found out that the Muslim brotherhood got a film production company called “Cinema Al Nahda” and it is going to screen its first production ever “The Report” { a social drama} in the Arts academy !! The Arts academy is owned by the State.

#egypt #Giza Pyramids celebrate #St.Patrick’s Day

#Giza Pyramids celebrate #St.Patrick’s Day

The Embassy of Ireland in Cairo celebrated the St. Patrick's Day , the National Day of Ireland last Thursday in a very creative way. The pyramids and Sphinx turned green that night :)
Of course our tourism board and our media were busy in something else as usual.

3/16/2013

أول تسونامي في العالم وقع في #مصر قبل 35 قرناً


أول تسونامي في العالم وقع في مصر قبل 35 قرناً

اكتشاف أثري هام في شبه جزيرة سيناء المصرية يلقي الضوء على ضخامة الجيش المصري القديم وشراسة المعارك التي دارت بين الدولة الفرعونية والهكسوس. كما يشير الاكتشاف إلى وقوع أول تسونامي في العالم قبل 3500 عاماً.
كشفت بعثة لوزارة الآثار المصرية عن مبان إدارية ضخمة محصنة تعود إلى عصر الهكسوس، تتكون من طابقين وعدة صالات وحجرات مبنية من الطوب اللبن بموقع تل حبوة، على بعد ثلاثة كيلومترات شرق قناة السويس بمنطقة القنطرة في محافظة شمال سيناء، حسبما صرح محمد إبراهيم وزير الآثار المصري.
وكشفت البعثة أيضاً عن بقايا مخلفات بركانية لقطع من بركان سان تورينى في البحر المتوسط، الذي أحدث أول تسونامى في العالم القديم منذ ما يقرب من حوالي 3500 عام وتسبب في غرق جزء كبير من سواحل سيناء والدلتا وعدد من المدن الأثرية، منها منطقة تل حبوة المعروفة قديما بقلعة ثارو.
وأشار الوزير، في بيان تلقت وكالة الأنباء الألمانية نسخة منه السبت (16 مارس/ آذار 2013)، إلى أنه تم اكتشاف هياكل آدمية وحيوانية من عصر الهكسوس داخل تلك المبان، وأن العديد من الهياكل الآدمية وجدت مطعونه برؤوس السهام والحراب، في دليل على المعارك الحربية التي دارت في الموقع بين الجيش الفرعوني بقيادة الملك أحمس الأول والغزاة الهكسوس حتى تم طردهم من مصر.
كما أضاف الوزير في البيان أن البعثة كشفت أيضاً "عن عدد من مخازن الجيش المصري وصوامع للغلال، بعضها دائري يبلغ قطره أربعة أمتار وأخرى مستطيلة أبعادها 30 متراً، وقدرت كمية الغلال التي تحتويها بأكثر من 280 طناً، مما يشير إلى ضخامة أعداد الجيش في عصر الدولة الفرعونية الحديثة.
The remnants of an ancient theatre at the archaeological site of Pelusium, 30 km from Elkantara, northwestern Sinai, Egypt, Monday 02 April 2007. Pelusium was an important fortress along the Horus military road. This archaeological region is almost four miles long and consists of a number of sites, mostly dating back to the late Roman period. The site includes thermal baths with a water tower, the theatre and a large roman fortress in the centre. EPA/KHALID ELFIQI +++(c) dpa - Bildfunk+++ تنوي السلطات المصرية تحويل موقع تل حبوة إلى متحف عسكري مفتوح لتشجيع السياحة في محور قناة السويس
تأكيد لما ورد في البرديات
ولفت البيان إلى أن الموقع سيتم إعداده كمتحف مفتوح للتاريخ العسكري على مساحة ألف فدان، ضمن مشروعات تطوير محور قناة السويس سياحياً.
من جانبه، قال الدكتور محمد عبد المقصود، نائب رئيس قطاع الآثار المصرية ورئيس بعثة الحفائر بشمال سيناء، إنه كشف عن بقايا حريق ضخم للعديد من المباني التي أحرقت بالمدينة أثناء المعركة، مما يؤكد ما جاء في بردية "رايند" المحفوظة بالمتحف البريطاني، بأن ملك مصر أحمس الأول قام بالهجوم على قلعة ثارو بتل حبوة ودخل المدينة وحاصر بعد ذلك عاصمة الهكسوس أفاريس في منطقة تل الضبعة بمحافظة الشرقية، على بعد 50 كيلومتراً من تل حبوة.
وكانت قلعة ثارو مركز قيادة الجيش في عصر الدولة الفرعونية الحديثة ومقراً ملكياً لفراعنة مصر ومركزاً للقيادة العسكرية وتجميع الجيوش التى خرجت من مصر لتأمين الحدود، ولذلك أقيم بها أربع قلاع ضخمة وأسوار من الطوب اللبن وخنادق وموانع مائية ومنحدرات حول الأسوار لمنع تسلقها، وكذلك أسوار مزدوجة. وبلغت مساحة أكبر القلاع المكتشفة 300 متر في 600 متر، مدعمة بعدد كبير من الأبراج. ويتراوح سمك الأسوار ما بين ثمانية و14 متراً.

#ksa Saudi Arabia: poverty, tyranny and congestion .. and "vices under the veil"

Women participating in the Counter-Terrorism International Conference pass an armored vehicle outside the conference center in Riyadh, the capital of Saudi Arabia Sunday 06 February 2005. Over 50 countries and international organizations including the United States, Syria and Iraq are participating in the 4-day international conference which will look at ways to battle terrorism around the world. EPA / MIKE NELSON + + + (c) dpa - Bildfunk + + +

Social issues

Saudi Arabia: poverty, tyranny and congestion .. and "vices under the veil"

The Saudi cleric denounced the close of the ideology of the Muslim Brotherhood to confiscate rights in Saudi Arabia and demanded reform, Saudi writer warned that Saudi Arabia is witnessing a time of reform and loose at the same time, and stressed the need to take advantage of the experiences of neighboring countries.
Condemned a prominent Saudi cleric of the stream near the thought of awakening the Muslim Brotherhood in the "open letter" Friday (March 15 / March 2013) confiscation of rights, calling for reform. And at the same time warned of congestion in the kingdom, which follow a conservative approach politically and religiously.
Salman wrote back in its website modeled on extracts that "people here have longings and demands and rights, and will not remain silent forever forfeited in whole or in part ... when man loses hope, you have to expect him anything."
The return to "negative feelings accumulated since the time for quite some ... if still feeling scared of people surmised them all, and if increased frequency of anger will not unhappy thing, with the rising anger lose symbols of legitimacy and political value, and become leadership, however the street."
He attributed the reasons Saudi cleric congestion to "financial and administrative corruption, unemployment, housing, poverty, poor health and education and the absence of political reform horizon", noting that "the continuation of the existing situation is impossible., But the question to track where it's heading?".
Salman returns considered that it was "necessary to release the detainees and decisiveness Jeddah إصلاحيي", in reference to the provisions, which were issued last Saturday sentenced prominent human rights activists about ten years each solve Jmeithma to lack of access to a license to carry out the business.
Authorities also arrested in 2007 a number of university professors and lawyers, in what has become known as the "cell Break Jeddah", some of the Awakening Movement. And sentenced to one of them, one of the symbols of the Umma Party of the Muslim Brotherhood to 30 years imprisonment.
Era of openness and loose
For his part, said Saudi writer Ali bin Mohammed quartet in his new book that while the era of King Abdullah bin Abdul Aziz, King of Saudi Arabia, is the era of reform and opening up, but there are currents in Saudi Arabia grappling in the name of religion and disparate religious glances.
Eine schwarz gekleidete Bettlerin mit einem Krückstock neben sich, kauert am Rande einer Straße in Riad, der Hauptstadt des Königreiches Saudi-Arabien, aufgenommen am 15.11.2006. Foto: Peer Grimm + + + (c) dpa - Report + + + Extreme poverty and obscene wealth and the main controversy revolves around the veil
This came in a four-book, titled "Clash of currents in Saudi Arabia." According to the book quartet that "the reality of the situation in Saudi Arabia turns the equation, with leaves Halim Hiran, scene current ... suggests that we did not consider what happened around us coups and Anfelataat, what Ajdhir For more tyranny and authoritarianism in the absence of the rule of law and institutions."
Under the title "Corruption and Reform", the author believes that experienced by the country now "make money the state between the rich and the society referred to two main layers: the rich getting richer and poor belch poorest and debt troubles, with the decline of the middle class gradually."
"Vices under the veil"
With regard to issues controversial "It extrapolation of the reality of offering cultural popular ideological in Saudi Arabia since unification early thirties of the twentieth century, as most of our issues that we are preparing substantial centered on whether the woman's face rougher or not and whether separate from women or contact them and the rule of leadership Women of the car and who are the Islamists and what are their specifications through the prerogative of liberals and who are infidels and atheists who want to show corruption in the country and among people? what we must to stand in the face of conspirators against religion. "
"These issues formal list under a veil accumulate beneath sometimes vices various manifestations of pleading by some Alshahuanyen to achieve exactly the mundane name of God and His laws. These problems overtaken by many Islamic countries economy is based mostly on the Saudi funding for failed country that feeds arteries world resources of petroleum that feeds people and awareness beyond the sterile debate and did not succeed the dominant culture in the cities transition to a society tools product in his thoughts and ideas and industry. "
J. A / p. (AFP, Reuters)

3/15/2013

#UN Vote for the changes that would make the most difference to your world

The United Nations wants to hear from you. I have just told them my priorities for creating a better world. Join me and vote!

 
Vote for the changes that would make
the most difference to your world
The United Nations and partners want to hear from YOU! MY World is a global survey asking you to choose your priorities for a better world. Results will be shared with world leaders in setting the next global development agenda. Tell us about the world you want, because your voice matters.
 

Baha’i in #egypt



January 2013- Despite the new year, Egyptian Minister of Education Ibrahim Deif reiterated his old comments about the (lack of) acceptance of Baha’i children in Egyptian government schools in an interview with the Egyptian newspaper “Al Akhbar al Yowm”.
The newspaper asked:
ما موقف الوزارة من أبناء من يعتنقون الديانة البهائية, و هل لهم الحق في الالتحاق بمدارسها بعد اعتراف الدستور الجديد بالديانات السماوية الثلاث فقط؟
What is the position of the Ministry regarding the children of Baha’is, and do they have the right to register in government schools after the recognition in the new constitution of only the three monotheistic religions (Islam, Christianity, and Judaism)?
The Minister of Education, Ibrahim Deif, replied:
 هناك ديانات ثلاث معترف بها، و لن أعتزف بأي ديانة أجري، والتربية الديانية مادة اساسية و إذا استطاعوا استيفاء شروط الالتحاق بالمدارس فأهلا و سهلا بهم، و من لا يرضي بشروطي فلا مكان له عندي لأن الديانات المعترف بها دستوريا هي الديانات السماوية الثلاث فقط ولم يعترف بسواها
[The monotheistic faiths] are only three recognized religions, and no other faiths are recognized.  Religion is a crucial subject in school, and if [a student] is able to full the conditions of enrollment in government schools, then they are welcome. However, there is no place for anyone who does not accept these conditions because the only constitutionally recognized religions are the monotheistic faiths, and no others.
If readers find the tautologically confusing and meaningless response of the Minister of Education frustrating, then so do many others. Professor Basma Moussa, a Baha’i activist in Egypt, has a response of her own to the Egyptian Minister:
I have a question for the Minister. What are these conditions that are required for a Baha’i child to enroll in a public school, a school that we all used to attend without conditions, a school from which we succeeded and went on to hold prominent positions that serve our dear country, Egypt?  According to the new constitution itself, education is the right of every child, so please tell us, what are your conditions for an education so that Baha’i parents can figure out how to enroll their children in Egyptian schools, school that are built from the taxes that are taken from us, like they are taken from all Egyptians without discrimination. Please respond, thank you.
The Minister of Education’s remarks are an echo of his comments to another newspaper on November 30th, where he claimed “State law in accordance with government procedures only recognizes three religions, and the Baha’i faith is not among them. Thus their children do not have the right to register in government schools.” His new comments add unidentified “conditions” to the enrollment of Baha’i children in school, which is in fact more dangerous than closing the door entirely.
By claiming that there is a vague method for inclusion, the Egyptian government has the ability to discriminate against Baha’i children and the entire Baha’i community while claiming that there is nothing inherently discriminatory about their laws. Just like the new constitution affirms that “Freedom of belief is an inviolable right” while denying the legitimacy of any faith other than Islam, Christianity, or Judaism, the Minister of Education’s comments pave the way for a discriminatory policy against Baha’is that is given constitutional legitimacy.